دنياي شبكه دنياي شبكه .

دنياي شبكه

خريد كابل شبكه ارزان

 

خريد كابل شبكه ارزان

كابل شبكه ارزان:

اهنماي خريد كابل شبكه ارزان يكي از مهم ترين مسائلي است كه در هنگام خريد تجهيزات شبكه بايد در رابطه با آن اطلاعات كافي داشته باشيم. خريد كابل شبكه ارزان و مناسب به همين سادگي كه شما كاربران فكر ميكنيد نيست. چرا كه كابل هاي شبكه پايه و اساس يك شبكه هستند و عملكرد اين كابل ها بسيار مهم است. در واقع مهم ترين مسئوليت يك شبكه يعني انتقال داده و اطلاعاتي كه با كمترين مصرف اينترنت انجام بگيرد در نتيجه در هنگام خريد بايد سعي كنيم بهترين انتخاب را داشته باشيم. در اين مقاله قصد داريم تا شما را با كابل هاي شبكه ارزان آشنا كنيم تا خريدي راحت و بهتر داشته باشيد.

 

فاكتور هاي مهم قيمت كابل شبكه:

از مهم ترين فاكتور هايي كه بر روي قيمت كابل شبكه تاثير ميگذارد ميتوانيم به نوع شيلد كابل، استاندارهاي يك كابل، نوع روكش و جنس مغزي كابل اشاره كنيم.

  • استاندارد كابل شبكه:

 كابل شبكه ارزان بر اساس استاندارهايي كه دارند به گروه هايي به نام CAT طبقه بندي ميشوند كه در ايران اصولا از استانداردهاي CAT5E تا CAT7 مورد استفاده قرار ميگيرد.

  • نوع شيلد كابل شبكه:

بايد بدانيد كه كابل هاي شبكه بر اساس نوع شيلد به دو دسته STP كه شيلددار و محافظ در برابر نويز و كابل UTP بدون شيلد تقسيم بندي ميشوند. همچنين وجود شيلد در كابل هاي شبكه سبب افزايش قيمت آن كابل نيز ميشود.

  • نوع روكش كابل شبكه:

اصولا روكش هاي كابل شبكه از جنس PVC و يا روكش هاي ضد حريق LSZH هستند. همانطور كه مشخص است كابل هاي داراي LSZH از كابل هاي شبكه ديگر كه داراي روكش PVC هستند گرانترند. به علاوه كابل هاي شبكه ديگري نيز وجود دارد كه مناسب استفاده در فضاهاي خارج ساختمان مناسب است.

  • جنس مغزي كابل شبكه:

مهم ترين بخش يك كابل شبكه مغزي آن است. اين مغزي ميتواند از جنس هاي گوناگون آلومينيوم، آلياژهاي گوناگوني باشند. بهتر است بدانيد كه جنس مس در ميان جنس مغزي هاي ديگر از بالاترين قيمت برخوردار است.

كابل شبكه ارزان موجود در بازار:

  • كابل شبكه بلدن CAT5 UTP:

كابل شبكه بلدن CAT5 UTP يكي از كابل هاي برند معروف آمريكايي است كه طرفداران زيادي نيز دارد. كابل هاي شبكه داراي روكش PVC فاقد شيلد و در دسته بندي هاي CAT5 قرار ميگيرند. اين نوع كابل ها ميتوانند اطلاعات و داده ها را با سرعت 100 مگابيت در ثانيه با فركانس 100 مگاهرتز و تا 100 متر را انتقال دهد. همچنين كابل شبكه بلدن CAT5 UTP داراي كيفيت خوب و قيمت مناسبي برخوردار هستند.

 

  • كابل شبكه بلدن CAT5E SFTP CCA:

كابل شبكه بلدن CAT5E SFTP CCA به عنوان كابل شبكه ارزان قيمت شناخته ميشود كه داراي كيفيت ساخت عالي و قيمت مناسب است. اين كابل شبكه از شيلد برخوردار است كه در برابر نويز محافظت ميكند و در طبقه بندي CAT5E قرار دارد. كابل شبكه بلدن قابليت انتقال ديتا با سرعت 1000 مگابيت در ثانيه را با فركانس 100 مگاهرتز دارد.

به علاوه مغزي اين كابل از جنس آلومينيوم بوده كه داراي روكش مسي است. نكته مهم، كابل شبكه Cat5e با حداكثر طول 100 متر مي‌تواند از حداكثر فركانس 350 مگاهرتز پشتيباني كند.

 

  • كابل شبكه نگزنس CAT5e UTP:

كابل شبكه نگزنس CAT5e UTP يكي از پرفروش ترين و با كيفيت ترين كابل شبكه در بازار تجهيزات شبكه است كه داراي قيمت مناسبي نيز ميباشد. اين كابل شبكه نگزنس فاقد شيلد است و در طبقه بندي CAT5e قرار دارد. همچنين اين كابل مي‌تواند اطلاعات را با سرعت 1000 مگابيت در ثانيه، با فركانس 100 مگاهرتز، انتقال دهد.

 

  • كابل شبكه رفسنجان CAT6 SFTP:

كابل شبكه رفسنجان CAT6 SFTP از ديگر كابل هاي شبكه ارزان قيمت است كه علاوه بر كيفيت ساخت بالا، داراي قيمت بسيار مناسبي مي‌باشد. اين كابل شيلد دار در برابر نويز مقاومت ميكند و در دسته بندي CAT6 قرار ميگيرد. اين كابل كه در دسته‌بندي كابل شبكه CAT6 قرار دارد، قابليت سرعت انتقال 1 گيگابايت بر ثانيه را با پهناي باند 250 مگاهرتز را براي كاربران فراهم ميكند. بهتر است بدانيد كابل شبكه Cat6 با حداكثر طول 37 متر مي‌تواند از سرعت انتقال 10 گيگابايت را پشتيباني كند.

 

  • كابل شبكه بلدن CAT6 SFTP:

كابل شبكه بلدن CAT6 SFTP يكي ديگر از كابل‌هاي كمپاني بلدن مي‌باشد. كه با توجه به قيمتي كه اين كابل شبكه دارد جزو كابل هاي ارزان قيمت محسوب ميشود. كابل شبكه بلدن CAT6 SFTP داراي شيلد (حفاظت بيش‌تر در برابر نويز) و در دسته بندي CAT6 قرار دارد. همچنين كابل شبكه بلدن مي‌تواند سرعت انتقال 1 گيگابايت بر ثانيه را با پهناي باند 250 مگاهرتز را براي افراد فراهم كند.

 

  • كابل شبكه لگراند CAT6 UTP:

كابل شبكه لگراند CAT6 UTP از برند معتبر و معروف فرانسوي، يكي از پرطرفدارترين كابل‌ها در ايران مي‌باشد. چرا كه با توجه به ويژگي و كيفيت ساخت بالايي كه دارد، از قيمت مناسبي برخوردار مي‌باشد. كابل شبكه لگراند از نوع بدون شيلد و در دسته بندي CAT6 قرار دارد كه مي‌تواند سرعت انتقال 1 گيگابايت بر ثانيه را با پهناي باند 250 مگاهرتز فراهم كند.

 

  • كابل شبكه اشنايدر CAT5e UTP:

كابل شبكه اشنايدر CAT5e UTP از جمله كابل‌هاي با كيفيت ساخت بالا و قيمت مناسب مي‌باشد كه در بازار طرفداران زيادي دارد. يكي از ويژگي هاي اصلي اين مدل از كابل شبكه مغزي از جنس مس آن است؛ چراكه با استفاده از اين آلياژ يعني مس، سرعت انتقال داده در اين كابل بسيار بالا است. اين كابل شبكه فاقد شيلد و در دسته بندي ‌CAT5e قرار دارد كه مي‌تواند اطلاعات را با سرعت 1000 مگابيت در ثانيه با فركانس 100 مگاهرتز، منتقل نمايد.

بهترين هاي كابل شبكه:

  • كابل شبكه لگراند:

كمپاني لگراند در زمينه توليد انواع تجهيزات پسيو شبكه و اكتيو، يكي از بزرگترين برند ها در اين زمينه تجهيزات شبكه به شمار مي‌آيد. محصولات اين كمپاني فرانسوي از تنوع بالايي برخوردار است و كابل‌هاي شبكه خود را در گروه بندي هاي Cat5 Cat5e ،Cat6 ،Cat6a و Cat7 ارائه و به فروش ميرساند.

  • كابل شبكه نگزنس:

شركت نگزنس از كشور فرانسه، يكي ديگر از برندهاي پرآوازه در زمينه توليد انواع تجهيزات شبكه است. كابل شبكه نگزنس يكي از باكيفيت ترين كابل‌هاي موجود در بازار به شمار مي‌آيند. بسياري از افراد متخصص شبكه در كابل كشي شبكه‌هاي بزرگ، از اين نوع كابل استفاده مي‌كنند زيرا قدرت انتقال بالايي دارد و دريافت نويز آن كم است.

  • كابل شبكه بلدن:

شركت بلدن (Belden) يك برند معتبر جهاني است كه در سال 1902 در ايالت ميسوري آمريكا تأسيس شده است و در زمينه ساخت انواع كابل‌هاي شبكه و تجهيزات شبكه و الكتريكي فعاليت دارد. كابل شبكه بلدن در انواع بدون شيلد UTP و شيلد دار SFTP و با استانداردهاي Cat5e و Cat6 توليد مي‌شوند و همگي از عملكرد و كيفيتي بالا در كنار قيمت مناسب بهره مي‌برند.

  • كابل شبكه رفسنجان:

كابل شبكه ايراني رفسنجان يكي از برترين توليدات داخلي است كه امروزه در بسياري از شبكه هاي كوچك و بزرگ از آن استفاده مي‌شود. اين شركت در سال 1360 تأسيس شده است و به توليد انواع كابل فيبر نوري، خودنگهدار، مخابرات و شبكه مي‌پردازد.

  • كابل شبكه اشنايدر:

اشنايدر يك شركت فرانسوي است كه در زمينه توليد انواع تجهيزات شبكه فعاليت مي‌كند. اين شركت در سال 1836 تأسيس شده است. همچنين علاوه بر كابل LAN به توليد ساير تجهيزات شبكه همچون پچ كورد شبكه، ترانكينگ و متعلقات و … نيز مي‌پردازد.

  • كابل شبكه شهيد قندي:

از ديگر كابل هاي شبكه پر فروش در ايران، كابل‌هايي است كه توسط شركت ايراني شهيد قندي به بازار عرضه مي‌شوند. اين شركت در سال 1363 تأسيس شده است و در زمينه توليد انواع كابل فيبر نوري، كابل مسي، كابل هاي انتقال ديتا و شبكه فعاليت مي‌كند.

اين كابل‌ها كيفيت بسيار خوبي دارند و در شبكه‌هاي بزرگ و كوچك مي‌توان از آن‌ها استفاده كرد. همچنين قيمت كابل شبكه شهيد قندي نسبت به ساير كابل‌هاي خارجي موجود در بازار پايين تر است. به همين دليل آن را به عنوان بهترين كابل شبكه ارزان مي‌شناسند.

نكات مهم هنگام خريد كابل شبكه ارزان:

در هنگام خريد كابل شبكه ارزان حتما بايد به نكات قبل از خريد آن دقت نماييد. در اين قسمت از مقاله قصد داريم به شما نكات مهم را آموزش دهيم.

  • پهناي باند قابل دستيابي براي شبكه: تمام كابل شبكه هاي موجود در دنياي تجهيزات شبكه از پهناي باند و سرعت انتقال اطلاعات گوناگوني هستند. به همين دليل جهت ايجاد بستر انتقال داده ها بايد پهناي باند شبكه مناسب و درست را ايجاد كرد.
  • فاصله اجزاي شبكه: در انتخاب كابل شبكه بايد به فاصله بين اجزاي شبكه مثل: كامپيوترها، سوئيچ ها روتر ها و … توجه كنيد چرا كه بايد از يك كابلي استفاده شود كه اين فاصله مورد نظر را پشتيباني كند.
  • مسير عبور كابل شبكه:  بايد به ميزان تداخل كابل شبكه با ميدان‌هاي مغناطيسي توجه داشت. ميدان‌هاي مغناطيسي سبب ايجاد مشكلاتي در انتقال درست سيگنال عبوري و تخريب آن مي‌شوند. در انتخاب كابل شبكه بايد به مسير كابل كشي توجه كنيد چرا كه اگر در مسير كابل كشي، تجهيزاتي مانند كابل برق فشار قوي، چال آسانسور، موتور برق صنعتي و… وجود داشته باشد ميدان مغناطيسي قوي توليد مي شود. به همين دليل بايد از كابل شبكه با استاندارد ضد تخريب بالا استفاده كرد.

منبع: 

خريد كابل شبكه ارزان

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۲۴:۰۶ توسط:الهه موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :